Tidiga varningssignaler?
Ja, jag undrar helt enkelt om någon här vet vad man ska vara uppmärksam på för tecken i tidig ålder vad det gäller ex autism..
Har en underbar liten son på 8,5 månader, han är fantastisk på alla sätt och vis. Är dock lite orolig över det faktum att han inte jollrar alls och knappt lystrar till sitt namn. Googlar man detta så är det just autism som ploppar fram.
Har pratat med BVC men de tycker inte vi bör oroa oss, att det är för tidigt, att vi ska avvakta.
Kan för övrigt nämna att lilkillen är en väldigt social liten prick, han tycker om att leka både med leksaker och med människor (har dock inte träffat så värst mycket andra barn än). Han har lätt till skratt, vill gärna gosa i famnen, sträcker ut armarna mot mig osv.
Orosmomenten är som sagt, inget joller, lystrar inte till sitt namn (han brukar ignorera en totalt när man ropar, speciellt om han leker. Kommer jag dock in i rummet så tittar han alltid upp och blir glad). Han har också börjat att gunga lite ibland när han sitter, speciellt om han är på bra humör.
Jag har ingen tidigare erfarenhet av bebisar, vet inte vad som är normalt och vad som inte är normalt. Tacksam för lite feedback